Gelukkige nieuwjaarssmoothies!

Ik geef het toe. Net als de koekjes waren de smoothies oorspronkelijk kerstsmoothies maar drukte verhinderde mij ze jullie nog tijdens de feestdagen toe te sturen. Deze kleurrijke drankjes vervingen gedurende de vele Bourgondische dagen mijn ontbijt, tussendoortjes en soms zelfs mijn lunch. Heerlijk verfrissend en goed voor de nodige energie na de korte nachten en tijdens de vele uren achter het fornuis. De avonden maakten deze sobere dagen meer dan goed met borden vol hartverwarmende gerechten (Dat lekkers komt er trouwens ook nog aan, beloofd!).
Maar ik ben ervan overtuigd dat jullie ook na de feestdagen best blij zullen zijn met een lichte ontbijt-, tussendoor- of lunchtip. Zowel voor wie wat feestkilo’s kwijt wil als voor wie last heeft van een winterdip zijn deze drankjes boordevol kersverse seizoensgroente- en fruitvitamientjes een prima idee. Shake it baby!

Het Roodkapje

Nodig voor twee smoothies
0,5 liter rodebietensap
1 sinaasappel
1 banaan
0,5 teen gember geraspt
1 tl cardamompoeder
1 tl chilipoeder (voor de liefhebbers)

Schil de sinaasappel. Snijd de banaan in stukjes. Mix alle ingrediënten of doe ze in de blender

Het Groentje

Nodig voor twee smoothies
200g veldsla
0,5 l ananassap
1 el chlorella-, spirulina- of brandnetelpoeder
1 banaan
1 appel

Snijd de appel (kies bio, niet schillen) en banaan in stukjes. Mix alle ingrediënten of doe ze in de blender.

 

 

2 Replies to “Gelukkige nieuwjaarssmoothies!”

  1. Mooie kleuren! En ze zien er zo schattig uit in die yoghurtpotjes… Ik ga het “Roodkapje” zeker eens proberen, lijkt me heerlijk met die gember en kardemom!

Geef een reactie

