Haverspeltkoekjes met rozijnen

031

De herfst is gearriveerd in volle glorie. Op zonnige dagen tracht ik mijn batterijen tot de nok op te laden met warmte en licht. Op donkere dagen onderdruk ik de neiging een onewayticket te boeken naar de Seychellen en kruip op mijn yogamat of in een boek van Meir Shalev. En bak koekjes. Voor mij. En voor jullie.

Haverspeltkoekjes met rozijnen

Nodig voor 16 koekjes:
1 cup havervlokken
2 cups speltmeel
1/2 cup rijstmelk
2 eieren van blije kippen
1/3 cup gesmolten boter of kokosvet
1/4 cup ruwe rietsuiker
1/2 tsp zout
1 tsp baking soda
1/2 tsp vanillemerg of -poeder
1/2 cup rozijnen

Verwarm de oven voor op 160°C (geen hete luchtstand)
Meng meel, vlokken, rozijnen, zout en vanillemerg in een kom.
Klop de eieren luchtig en wit met de suiker. Voeg boter/vet en melk toe.
Meng alles goed tot een kleverig deeg.
Bekleed een bakplaat met bakpapier. Schep telkens een volle soeplepel van het beslag op het papier.
Bak 30 minuten of tot goudbruin.

One Reply to “Haverspeltkoekjes met rozijnen”

Geef een reactie

