Nanicecream!

zomerslaatjes en nanicecream 017

Dat het tijd is voor ijs. Veel ijs. Bakken ijs. En dat dat niet persé moeilijk maakbaar, ongezond of op basis van melk, room en suiker hoeft te zijn.
Er is immers een allroundvrucht die je ijs zoet en smeuiig maakt in één klap! Ik weet het: ik verwijs hier vaak naar de States, dat hamburgerland waar ze niettemin op vegan vlak al eens wondertjes durven presteren en dat nanicecream er eentje van is, is zeker. Bananen dus. En wat je daarbij doet, kies je lekker zelf. Wij genoten van nanicecream van banaan (duh!) en kiwi en een coulis van rood fruit omdat die dringend op moesten. Een perfect recept dus ook om fruitrestjes te verwerken.

zomerslaatjes en nanicecream 020

Nanicecream!

Nodig voor twee:
2 rijpe bananen
2 rijpe kiwi’s
1/2 kopje kokos(of soja, haver, rijst,…)-melk

Snijd de bananen en kiwi’s in stukjes. Vries ze in.
Na een paar uur kan je normaal al aan de slag. Mix de bananen en kiwi’s met de melk. En klaar dus!

Andere heerlijke combi’s: perzik, ananas, pruimen, avocado, appel, peer, bessen, aardbeien, frambozen, meloen…
Of ga voor een lepel pindakaas of andere notenpasta, wat zwarte chocoladeschilfers, munt, basilicum, rum, lavendel,
Enfin, laat je gaan! Plunder je fruitschaal, kruidentuin, keukenkast en geniet!

zomerslaatjes en nanicecream 029

16 Replies to “Nanicecream!”

  1. Vriest de melk dan gewoon mee of moet het na het mixen eerst nog even de diepvries in? Kan niet wachten om te testen..dankjewel!

  2. Wel even vermelden dat er toch wel een krachtige keukenrobot/blender nodig is om het goedje te mixen. Bij mij lukte het vroeger niet maar nu met watt is het een makkie.
    Lekker!

      1. Ik doe het nochtans met een onnozel staafmixertje sinds mijn blender stuk is. Je moet wat meer geduld hebben (reken op 10 minuten eer je door de hele ijsmassa raakt) maar het lukt wel.

    1. Dit weekend komen de kleinkinderen en ik heb véééél bananen opgespaard en we kunnen volop besjes plukken. Dat wordt smullen! Bedankt Leentje voor het super simpele lekkere receptje!

      1. Heel graag gedaan Patricia! Geniet ervan! (Van de kleinkinderen én het ijs!)

  3. Is het dan niet makkelijker om eerst te mixen, en dan in de diepvriezer? Of zie ik hier iets essentieels over het hoofd? 🙂

    1. Ja je ziet over het hoofd dat je dan een ijsklomp krijgt. 😉 Het mixen na het vriezen breekt de kristallen en je krijgt een heerlijke ‘soft’ ijs. Ik heb steeds een portie banaan in stukjes klaarstaan en mix er dan het fruit onder dat ik toevallig in huis heb of haal. Dat laatste fruit mix ik er nu ook vaak ongevroren onder omdat dat makkelijker gaat. Nadien ook niet meer herinvriezen want je hebt bevroren fruit verwerkt. Dus eigenlijk maak je instantijs.

Geef een reactie

