Comfortcake

Ik lees net bij EVA dat het vandaag blue monday is. ‘De meest deprimerende maandag van het jaar’ heet dat. De weergoden doen alvast hun best om het waar te maken. Ik heb een groot deel van mijn blue monday al fietsend doorgebracht dus ik weet hoe dat voelt. Tijd nu voor dikke sokken, de kachel, die kan hete thee en wat comfort food. Met deze 23 receptjes kan je meteen aan de slag maar ik gooi er graag nog eentje bovenop. Een week geleden probeerde ik een raw vegan dessertje uit want ja ik heb nog steeds geen oven maar dat is geen reden om niet toch aan de taart te gaan. Bij deze dus, à l’ improviste maar daarom zeker niet minder geslaagd.

IMG_20140114_113538

Drie lagen Comfortcake van crumble, crème de la crème en vijgencompote

Nodig voor de crusty bodem:
1 cup amandelmeel
2 cups fijne havervlokken
1/4 cup gesmolten kokosvet
1/2 cup rijststroop

Nodig voor de crèmedelacrèmelaag:
1 cup zijden tofu
1/2 cup cashewpasta
zeste van 1 sinaasappel
het merg van 1 vanillestokje
2 el ahornsiroop

Nodig voor de compote:
10 gewelde vijgen (een nacht weken of een half uurtje koken)
1 appel, geschild ontklokt in dobbelsteentjes
sap van 1 sinaasappel
(eventueel kan je hier wat kaneel, cardamom, chili, gemberpoeder aan toevoegen)

Meng alle ingrediënten voor de bodem en druk aan in een taartvorm (van 15 op 30 cm) en zet een kwartiertje in de frigo.
Mix de ingrediënten van de crème de la crème en verdeel in een mooie laag op de taartbodem
Mix de ingredienten van de compote en verdeel in een mooie laag op de crèmedelacrème.

Zet een uur of langer in de frigo.

Comfort yourself!

2 Comments Voeg uw reactie toe

  1. Bram schreef:

    Ziet er heerlijk uit!
    Gebruikt je pasta van geroosterde of ongeroosterde cashews?

    1. kookeetleef schreef:

      Dag Bram Dankjewel! Ik gebruikte pasta van ongeroosterde witte cashewnoten!

Geef een reactie

