Duo van passievruchtvanille- en avocadocardamommousse op Donderdag (Veggie Feestweek)

IMG_20121218_225512

Sinds een maand sta ik ook weer professioneel achter het fornuis. En dat uitgerekend in het restaurant waar het voor mij allemaal begon: Avalon! Ik heb nog steeds een beetje het gevoel dat ik droom als ik er in de potten roer. Het voelt als being back home. Vertrouwd. En toch heel nieuw. Omdat ik zelf ondertussen al veertien jaar verder sta, omdat er zaakvoerders aan het roer zitten die heel goed weten wat ze willen. En hoe ze dat willen en waarom ze dat willen. Pure kost met cachet. Ik kan alleen maar trots en dankbaar zijn dat ik mij bij dit project kan aansluiten en kan helpen het te doen groeien en bloeien.

Avalon is een biovegetarisch eethuis maar eigenlijk wordt er zelfs veganistisch én suikervrij gekookt. En dat geldt ook voor de dessertjes. Tot voor kort was de wereld van de veganistische nagerechten een onontgonnen terrein voor mij. Ik wist niet beter of je had voor een lekker dessert room, melk, eieren en boter nodig. Niet dus. Een godgans luilekkerland gaat schuil achter de veganistische patisserie! Uiterst boeiend en eindeloos in zijn mogelijkheden. Dus ik smijt mij! Mijn eerste veganistisch en suikervrij dessert krijg je zomaar voor je Kerst. Geniet ervan!

Nodig voor 4:
1 pak zijden tofu
8 passievruchten
vanillestok
8 el agavesiroop

2 avocado’s
1 tl cardamompoeder
1 limoen

Blender de tofu met het vanillemerg en 4 eetlepels agavesiroop. Voeg het sap en vruchtvlees (niet de pitjes) van de passievruchten toe. Steek 10 minuten in de diepvries.

Blender de avocado’s met de cardamom, het limoensap en 4 eetlepels agavesiroop.

Serveer in laagjes in coupes of grote wijnglazen. Werk af met blokjes tropisch fruit en een toef sojaslagroom. (De foto is misleidend. Ik dresseerde met de chocoladechiligembersaus maar vond het geen succes.)

Geef een reactie

