Wortelkokossoep op donderdag (Soepweek)

Ik ga iets bekennen. Ik vind de wortel een saaie groente. Ik vind hem veel te zoet en verder flauw. Wortelsoep heb ik dus jaren gemeden als de pest. Het riep te veel herinneringen op aan fletse schoolsoep, aan kleverig wortelsap, aan zoet zonder meer. Tot ik deze wortelkokossoep uitprobeerde. Sindsdien maak ik hem heel geregeld en vaak op vraag. Een pareltje is het. Ook bij de jongste lekkerbekken valt hij trouwens als geen andere soep steeds weer in de smaak. Een lieflijk soepje dus. Toegankelijk en zacht. Ideaal haardvuurvoer.

Nodig:
500g wortelen
1 grote ui
1 el geraspte gember
2 tenen look fijn
1 el milde currypoeder
1 kl korianderpoeder
1 kl gemalen fenegriekzaad
1 el groentebouillon
500 ml kokosmelk
pezo

Stoof de fijngesneden ui aan en voeg de look, gember en kruiden toe. Roerbak even.
Voeg worteltjes in dikke schijfjes toe en even laten stoven.
Blussen met kokosmelk en water met bouillon bijvoegen tot alles onder staat.
Laten koken tot wortels heel gaar. Mixen.
Afsmaken met peper en zout.
Dresseren met munt.

2 Comments Voeg uw reactie toe

  1. Ho! Kon ik dat nu maar proeven!

    1. kookeetleef schreef:

      Waar is die soepduif? 😉

Geef een reactie

