Rodebietenpindasoep op maandag (Soepweek)

Ik heb het van De Bakparade. Ze doet Soepweek. En ik dacht: Ik doe lekker mee! Een heerlijk herfstidee. Een hele week krijg je elke dag een soeprecept van mij cadeau. Smullen dus!

De rodebietenpindasoep is eigenlijk één van mijn klassiekers. Veel van mijn vrienden zullen nu bevestigend knikken. De soep is ontstaan op een avond dat de pot pindakaas zich als bij wonder in mijn gezichtsveld bevond tijdens het maken van rodebietensoep. Een voltreffer zo bleek. En ik hoop dus ook voor jullie!

Nodig:
3 rode bieten (size tennisbal)
1 grote ui
1 teen look
1 el geraspte gember (of 1 el gemberpoeder)
1 tl chilipoeder
1 tl currypoeder
1 tl komijn
1 tl korianderpoeder
scheutje ciderazijn
pezo
1 groentebouillon
4 el pindakaas

Stoof de ui glazig in zonnebloemolie.
Voeg de rodebiet in blokjes, gember, look en kruiden toe.
Even laten stoven.
Blussen met ciderazijn.
Onder water zetten, bouillon toevoegen en 1 uur laten koken.
Mixen met toevoeging van de pindakaas en op smaak brengen met peper en zout.
Serveren met verse koriander en getoast sesambrood.

2 Replies to “Rodebietenpindasoep op maandag (Soepweek)”

  1. Lekker gelukt dit soepje !! Fred en ik hebben daarnet echt genoten van de leuke smaak. Monica mag ze jammer genoeg niet eten … allergisch aan pindakaas.
    Dus een echt grotemensensoep voor ons ;-))
    ps: ik heb er nog 1 peer bij gedaan ook

    1. O zalig Marjan! Jammer dat Monica er niet van kon proeven… Maar volgens mij is het donderdagsoepje wel iets voor haar! Naar mijn ervaring een echt kindersoepje! 😉

Geef een reactie

