Take it smoothie 4 (of de antimiddagdip)


Hé jij daar! Middagdipje?

1 banaan
1 nectarine
2 sinaasappelsappen
1 vierkante centimeter gember
(optioneel: snuifje curcuma en koffielepel lijnzaadolie)

Shake. Drink. Herleef.

TIP: Eet ’s middags geen te zware gerechten. Veel koolhydraten (pasta bij uitstek) en verzadigde vetten doen je de das om als je nadien nog een ganse middag achter een pc moet kruipen. Ze vallen als een blok in je maag waardoor heel wat bloed en dus ook energie naar je maag wordt getransporteerd om daar de vertering in goede banen te leiden. Al gauw krijg je hierdoor de befaamde middagklop. Door het eten van soep, groenten à volonté, salades en fruit hou je je lijf fris en monter en blijf je alert tijdens je werk. Hiervoor is het uiteraard van groot belang dat je je ontbijt en ook tienuurtje verzorgt (ontbijten als een koning(in) want anders ben je ’s middags zo uitgehongerd dat je hongergevoel niet kunnen bevredigen! Bovendien eet je dan ook veel te snel en zo ook veel te veel want je voelt de verzadiging niet.
Neem voortaan standaard gezonde knabbeltjes mee naar je werk: noten, (gedroogd) fruit, rauwkost!

Advertisements

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s